למה ה IP שלי נחסם?
בפלטפורמת המועדון פועלת מערכת הגנה אקטיבית שבודקת בקשות לדפים או משאבים ומוודאת שמדובר בדף או משאב שניתן ומותר לגשת אליו. אם קיבלתם מסך המתריע על פעילות אסורה זה בגלל שמערכת ההגנה האקטיבית זיהתה בבקשה שנשלחה מהדפדפן (או רובוט) הפונה לכתובת URL אשר המבקר או המשתמש לא מורשים לגשת אליה. לרוב הזיהוי נכון ויוצא מתוך הנחה ששימוש בממשק בסטנדרטי לא אמור להפעיל התרעות כאלו, אך יכולים להיות מצבים שהזיהוי שגוי:
- בשל הגדרה חסרה
- בשל שימוש בקישור שבור
- או אפילו בשל התנהגות מסויימת של דפדפן מסויים או תוספים שמוגדרים על הדפדפן.
אם אתם משתמשים רשומים וקיבלתם מסך המתריע על פעילות אסורה ואתם חושבים שהזיהוי שגוי יש לפעול באופן הבא:
- אין לחזור שוב ושוב על הפעילות שהובילה להתרעה כי ה IP שלכם יחסם.
- יש לדווח למנהלי המערכת או לתמיכה הטכנית והנושא יבדק.
- ניתן לעשות לוגין מחדש כדי לאפס את המונה שסופר מספר פעמים של פעילות אסורה.
- אם נחסמתם יש לפנות למנהל האתר לצורך שחרור החסימה. בפנייה יש לצין את שם המשתמש איתו אתם משתמשים כדי להכנב למערכת.
תפקידה מערכת ההגנה האקטיבית הוא לנטר באופן אוטומטי את הפניות לאתר ולחסום באופן אוטומטי נסיונות של גורמים לא מורשים להריץ משאבים באתר או לחילופין נסיונות של משתמשים רשומים להריץ משאבים שלא דרך הממשק הסטנדרטי. למותר לציין שהמערכת מקליטה נסיונות המזוהים כפעילות אסורה.
מערכת ההגנה רצה ברקע ועושה עבודה חשובה שחוסכת שעות רבות של ניטור ידני. אבל כמו שאמרתי, לפעמים זה מעיק. לכן לא להתרגש, נתקלתם בכזו הודעה? לא לחזור שוב על הפעולה כדי לא להיחסם. אם אתם חברי מועדון וחושבים שקיבלתם את ההודעה בטעות, דווחו ואתקן.